fredag 2 mars 2018

Några tjugo till


1. Tycker att mandelkubbar är världens mest meningslösa kaka.
2. Är på riktigt, orolig för dagens barn och ungdomar.
3. Skulle behöva ha lås på kylskåp, frys och skafferi här hemma.
4. Blir lätt speedad av koffein.
5. Undrar hur Sverige ska kunna vaska fram 187000 lärare på 13 år.
6. Tänker att jag blir aldrig för gammal för att åka pulka, 
7. även om jag nuförtiden önskar att det fanns mer "stötdämpande" sådana
8. Längtar efter sommar och 9. Stockholmsvistelse.
10. Jag önskar mig milsmånga tips om boende och have-to-do-things in Florida.
11. Och älskar att hitta på ord som inte finns.
12. Mina ögonlock börjar nu se ut som om någon skjutit med hagelbössa på dem. 
13.Och som den hobbydoktor jag ändå är, 
har jag ställt egendiagnos på nätet och får det till okulär rosacea. 
14. Detta kan tydligen ge problem med synen?! 
15. Så jag har ringt till ögonkliniken och fått en tid i Eslöv av alla ställen. 
16. Och samtidigt lärt mig hur den där sjukdomen ska uttalas.
17. Jag funderar på vem som egentligen är intresserad av att läsa detta.
18. Och har svårt för flera ljud samtidigt, t ex när teven är igång samtidigt som stereon.
19. Jag cyklar oftast till jobbet. 20. Först för att det skulle ha hälsosamma effekter.
21. Men när det inte visat sig, så har jag bytt argument och tänker att det åtminstone är bra för miljön.
22. Jag kan inte göra riktiga armhävningar. 
23. Men lyckades för ett tag sen knäcka i sönder en bräda när jag la mig i Big Bros våningssäng. 
24. Och det var då som jag tänkte att cyklingen nog inte hade hjälpt.
25. Precis som att jag pratar för mycket, 
26. har jag en tendens att göra detsamma när det kommer till skrivandet.
27. Man kan tro att jag inte kan räkna till tjugo, men jag är egentligen grym på matte. 
28. När jag gick i nian tyckte syokonsulenten att jag skulle läsa samhälls, 
29. fast jag hade bäst betyg i matte och no-ämnen. 
30. Språk har aldrig varit min starka sida 31. och ändå läste jag tyska och spanska på gymnasiet. 
32. På högstadiets tyskalektioner var min vanligaste fras "Ich weiss nicht", 
33. men det har jag nog redan berättat om tidigare.
34. Något jag inte har berättat är att jag vann en himla rolig tävling i veckan. 
35. Men just det tänker jag hålla för mig själv ett tag till.
36. Om man vill läsa en annan rolig blogg tycker jag att ni ska läsa här.

Men nu kör vi helg.
Tycker jag.
Hepp!




Inga kommentarer: