lördag 10 mars 2018

Lördagsdans. Och lördagshångel

Så blevo det lördag.
Så blevo det dans.
Och mamman i huset fick lära sig shuffla.
Utav bara helskotta.


Och tydligen shufflade vi så bra,
 att shufflarproffset Viktor gillade oss på Insta.
Och därmed ökade nog chanserna till vidare lördagskoreografier a´ la lil´sis.  
Jo, hon bestämmer.
Och jag hakar på.



Fast även om jag verkar ha ett speciellt band med Viktor just nu -
dels via Insta och dels för att jag lyssnar på hans bok -
(väl värd att ägna sig tid åt)
så vann rätt låt.
En sån där skön hångellåt.
Med Sture-companiet-touch.
Sån där låt, som jag fortfarande kan dansa snyggt till.
Som jag kan klara av utan fuldans.

Hångellåt alltså.
Att lyssna på kommande lördagar.
Tillsammans med han-jag-är-gift-med.

Amen.






Inga kommentarer: