onsdag 2 augusti 2017

Innan allting tagit slut


Vi åker till in till city.
Huvudstan.
Innan hemfärd.
Innan nästan alla lediga dagar tagit slut.


Hela Stockholm är Prideifierade.
Skyltfönster.
Flaggor.
Reklampelare.
Och tandkrämstuberna på hotellet där vi bor.
I like it.
Och egentligen önskar jag att vi stannat några dagar till här,
för att få uppleva paraden.




Men istället roar vi oss med Fotografiska.
Eller det är mest jag som roar mig.
De andras intresse dalar sakta neråt.
ändå ner till Big Bro´s, som tycker att det suger.



Vi är experter, 
jag och han-jag-är-gift-med, på att göra saker för barnens skull.
Dels för att vi vill ge dem en massa roliga upplevelser.
Och dels för att vi själva, har barnasinnet kvar.
Men ibland måste de varvas med vuxensaker också.
Som oftast slukar dem total.
Men ibland, ibland verkligen suger.

Så vi kompenserar med ännu ett hamburgerställe.
Shopping på stan.
Glass.
Tunnelbana
En natt mellan hotellskira lakan.
Och en sockerexploderande frukost några trappor ner.

Och jag som konstigt nog aldrig sprungit längs Strandvägen och Djurgården
(det intresset låg på minus när jag bodde här)
stiger upp innan tuppen.
Innan barnen.
Innan storstadspulsen väcks till liv.
Och springer, i en av det vackraste städer jag vet.
Springer.
Innan allting snart tagit slut.
Innan bilen rullar hemåt.
Innan semesterdagarna snart är slut.


Inga kommentarer: