lördag 8 april 2017

Att bulla upp för påsklov

Vi börjar med att bulla upp inför påsklovet.
Tio dagars ledighet såhär års, kan absolut kräva en och annan kanelis.
Så vi förbereder oss.
För en fika på trädäcket, skogen eller stranden.
Gör oss beredda.


Det blir nystan och hjärtan.
För hjärtan och kärlek, behövs mer än aldrig förr.
Trots timmar framför teven, är det fortfarande ofattbart.
Jo jag har oroat mig länge för hatet.
Hatet mellan religioner.
Mellan man och kvinna.
Mellan hudfärger och härkomst.
Hatet mellan klasskompisar.
Hatet mellan människor.
Hat i alla dess former.

Men mitt i allt det här hatet,
tycks kärleken segra.
Vi stannar upp och tänker till.
Förs närmre varandra

Och jag som är en tjatig bitch till mamma -
med barn som ibland blir lika galna på mig, som jag blir på dem
- är glad över att jag fortfarande har en intakt familj omkring mig.
Barn som jag fortfarande får gråa hår av.
Barn som jag kommer fortsätta oroas över.
Barn som ibland får mig att känna mig som världens sämsta mamma.
Men det är kärlek det också.
Och tacksamhet.

#staystrongstockholm.
#staystrongsweden

Inga kommentarer: