onsdag 8 maj 2013

Helg igen

Jag tyckte inte att det var längesen det var helg och ledighet.
Inte för att jag har nåt emot att vara ledig. Inte. Det. Minsta.
 
Ja vilken helg förresten. Med fiesta de bicicleta och allt.
Trots att min nyfyndade kavaj fick stanna hemma för att lil'sis
tyckte att jag såg ut som en clown. Eller som Ola Selmen.

 
Alltså cykelfester är för jädra kul.
Att cykla hem till folk som man inte känner och sitta där och äta.
Tillsammans med ännu fler som man inte heller känner.
Småprata om ditten och datten, som om man tillbringat hur många
lördagskvällar tillsammans som helst.
Och sen inse att man bott granne med någon inne i stan för tio år sen.
Eller att tappa hakan långt ner i golvet, över att det finns män som helt ärligt inte tycker
att det är konstigare att vara otrogen, än att äta på restaurant istället för att äta hemma med frun.
Behov som behov liksom!? 
(Tack och lov för att han jag är gift med, inte gav "behovmannen" sitt stöd.)
För att sen avsluta med riktig fuldans på lokal
och likt en pensionär, klaga på att "di spelar alldeles för höjt"



(Laxcheesecake - förrätten vi bjöd på)

 

8 kommentarer:

Helenas enkla vardag sa...

Här vankas det snart cykelfest också, som brukar bli en blöt tillställning!! Väldigt fina bilder och jag tycker din outfit var snygg!
Kram Helena

TITTILINA sa...

Tack Helena! Ska bli kul å höra om din cykelfest sen.
Kram

Lena - gott för själen sa...

Den där kavajen är ju dösnygg!

Har hört så mycket om cykelfester, men aldrig varit på nån själv. Verkar kul. Liiiite annorlunda tänk om sina behov, dock.

Kram Lena

Limetwig sa...

Haha visst hade vi det kul! Älskar att gästa hos okända :) mina fotsulor hade ingen känsel förrän fyra dagar efter... Inte van vid klackadans... ;)

Fru Sederblad sa...

Va?! Vad är det för roliga fester ni är ute på?!!!

TITTILINA sa...

Jadu, Sederbladskan, det kan man väl kalla raj-raj-fester?

Unknown sa...

Vi var på vår första cykelfest i höstas och det var helt enkelt skitkul. I september är det dags igen :o)

Jobbigt det är när barnen säger såna där saker om ens kläder. Förra vintern investerade jag i ett par nya snygga kängor och Maja undrade om jag hade köpt Pippi-kängor. Kommer jag någonsin att kunna använda dom utan att tänka att det är Pippi-kängor??? Underbara barn <3

Kram

TITTILINA sa...

Pippikängor?
So mean....

Kram